Wij willen een praktijk zijn met een welkome sfeer, waar de patiënt in vertrouwde en deskundige handen is. Om dat te bereiken hanteren we de volgende huisregels:
- We behandelen elkaar met respect.
- De assistente vraagt, op verzoek van de huisarts, naar de reden van uw komst en stelt aan aantal vragen om uw hulpvraag duidelijk te krijgen. Triage zorgt ervoor dat u als patiënt de juiste zorg krijgt op het juiste moment bij de juiste hulpverlener.
- Wij hanteren een consult per klacht. Wilt u meer bespreken kunt u dit aangeven.
- Indien u niet op uw afspraak verschijnt zonder tijdig (24 uur van te voren) af te zeggen, behouden wij ons het recht voor u een factuur voor het wegblijftarief te sturen. Dit wordt niet door de verzekering vergoed en moet u dus zelf betalen.
- Alle medewerkers van praktijk Het Ambacht gaan vertrouwelijk met uw gegevens om. Onderling overleg vindt plaats indien dit nodig is.
- Wij houden ons aan de richtlijnen van de beroepsgroep bij het verstrekken van vertrouwelijke gegevens aan derden. Dit betekent:
-
-
- dat er geen medisch-inhoudelijke gegevens verstrekt worden aan derden zonder medeweten en expliciete goedkeuring van de patiënt.
- dat er bij doorverwijzing naar andere behandelaars in principe alleen gegevens verstrekt worden die relevant zijn voor de betreffende behandeling.
- er alleen in uitzonderingsgevallen van bovenstaande regel wordt afgeweken, namelijk wanneer er gevaar dreigt (voor zichzelf of voor anderen) en/of de patiënt wilsonbekwaam of ontoerekeningsvatbaar is.
- Heeft u een compliment, een klacht of een andere suggestie kunt u gebruik maken van het formulier op de website.